Ett dygn efter schemat, men nu är vi på väg igen (In English at the bottom of the post)

In English below.

Nu är denna väskan i Göteborg sedan några timmar. Edith packade med sin kudde från slöjden.

Vi är på flygplatshotellet i Göteborg nu, egentligen skulle vi snart varit framme i SLC. Men i förrgår fick vi ett mejl om att vårt flyg mellan Göteborg och Amsterdam var inställt – det vi skulle tagit idag klockan 06. Istället hade de bokat in oss på ett plan kl 14, det skulle inneburit en väntan på 18 timmar på flygplatsen i Amsterdam innan vi kunde åka vidare mot SLC.

Ediths mamma hann komma fram på telefon till resebyrån innan de stängde för helgen och lyckades boka om. Nu sker resan som planerat (hoppas vi) men en dag senare än urspungsplanen. Tyvärr innebär det att Kitty, vår amerikanska vän som jobbar i flygbranschen, ändrade sitt schema förgäves.  Hon hade ordnat så att hon skulle vara med på vårt plan, nu blir det inte så tyvärr. Det innebar också att vi fick boka om hotell, covidtester mm – det funkade, men var inte bra för familjeharmonin.

Men den största nackdelen med att åka på tisdag är att besöket hos Dr Bollo är på onsdag – det blir lite tajt. Framförallt om Edith får en jobbig resa. Dessutom var det flygstrul på hemvägen så vi åker också hem ett dygn tidigare än vad vi egentligen velat, det är inte optimalt.

Trots flera frustrerade försök att få lampan att släckas så lyste den hela vägen till Göteborg. I ett tidigare liv i en annan bil, hade jag ingen sån här lampa, men fick uppleva huven flyga upp på en motorvägspåfart i Frankrike.

Eftersom det här blir lite av ett gnällinlägg kan jag väl lika gärna fortsätta… Imorse när jag skjutsat lillebror till skolan fyllde jag på spolarvätska, efter det fortsatte varningslampan för öppen motorhuv att lysa trots att jag öppnade och stängde den flera gånger. För att vara på den säkra sidan stannade jag till hos bilmekanikern som gav grönt ljus att köra ändå.

Nåväl, vi har tagit covidtesterna, de kom precis tillbaka negativa! Så nu hoppas vi att det har vänt och att det blir smidigt resten av resan. Edith softar med telefonen i dubbelsängen i minirummet, om någon timme går vi och äter något, sen får vi försöka ta kväll. Det blir tidig morgon imorgon. Incheckning kl 4. Kanske hinner vi gå tillbaka till hotellet och äta frukost 4.30 innan vi måste igenom säkerhetskontrollen så att vi kan boarda i god tid innan avgång kl 6.

/Ediths pappa Carl

https://gofund.me/3aca73e5

FIRESfighterEdith on Instagram

In English.

One day after the schedule, but now we are on our way again

Edith packed her new pillow that she made in school.

We were supposed to soon arrive in SLC according to our original itinerary, but we are at the airport hotel in Gothenburg. The day before yesterday we received an email that our flight from Gothenburg to Amsterdam was canceled – the one we would take today at 6 AM. Instead, they had booked us on a plane at 2 PM, it would have meant a wait of 18 hours at the airport in Amsterdam before we could move on to SLC.

Edith’s mother managed to get on the phone to the travel agency before they closed for the weekend and managed to rebook. Now the trip takes place as planned (we hope) but one day later than the original plan. Unfortunately, this means that Kitty, our American friend who works in the aviation industry, changed her schedule in vain. She had arranged for her to be on our flight, now it will not be so unfortunately. It also meant that we had to rebook hotels, covid tests, etc. – it worked, but was not good for family harmony…

But the biggest disadvantage of going on Tuesday is that the visit to Dr Bollo is on Wednesday – that is a little tight. Especially if Edith has a difficult journey. In addition, we had trouble with the bookings for the travel back home so we also go home one day earlier than we wanted, it is not optimal, but it will work!

”Motorhuven öppen” means Open hood, not a good start today….

Since this will be a bit of a whining post, I might as well continue… This morning when I drove little brother to school I filled up with washer fluid, after that the warning light for the open hood continued to light even though I opened and closed it several times. To be on the safe side, I stopped by the mechanic who gave me the green light to use the care anyway.

Well, we took the covid tests an hour ago, they just came back negative! So now we hope that luck has turned around and that the rest of the journey will be smooth. Edith is watching something on her phone in the queen size bed in the mini room, in an hour or so we will go and eat something, then we will try to call it a night. We will have to go up early tomorrow. Check-in is at 4 AM. Maybe we have time to go back to the hotel and have breakfast at 4.30 AM before we have to go through the security check so that we can board well before departure at 6 AM.

https://gofund.me/3aca73e5

/Edith´s father Carl

More information about Edith´s journey

FIRESfighterEdith on Instagram

#FIRESfighterEdith #Epilepsy #Epilepsi

2 reaktioner till “Ett dygn efter schemat, men nu är vi på väg igen (In English at the bottom of the post)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: